Zondag 14 mei

14 mei 2023 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Ik zie trouwens dat de foto's gerangschikt worden op datum dat ze genomen zijn.

Zondagmiddag 13 uur.

Lunchpauze. Even tijd om te schrijven, ik merk dat ik 's avonds toch wel moe ben. Dus is dit beter.

Vanochtend kreeg ik van Karel het bericht dat de trein staking in Duitsland is afgeblazen.  Even afwachten nog of alles weer doorgaat volgens planning.

Ik heb 2 kaartjes nu 😄, dus ik kom wel thuis.

Vanochtend weer regen! Zó jammer! Zojuist kreeg ik van collega Liliane wat impressies van de route. Deze heeft ze maandag of dinsdag gemaakt. Intussen is het niet veel beter geworden.

Ook stuurde tafel- buurvrouwtje Christie een foto van geconcentreerd luisterende meisjes uit Taiwan. Zo grappig: ze moeten vaak op hun telefoon kijken hoe ze hun naam moeten schrijven in onze letters!

Een Nederlandse ontvangen die haar huis verkocht heeft en in februari vertrokken is vanuit Hilversum. Haar hele hebben en houwen in een karretje. Vergeten foto te maken 🙈

Zo dadelijk dus weer de "bulk", die uit de trein en bus komt, te woord staan.

En er zou een boze Fransman langskomen die zich per telefoon heeft aangekondigd. Hij zou zo slecht zijn ontvangen in Roncesvalles,  dat hij naar hier is teruggekeerd!

Kan ook niet anders hè,  want ik was niet meer daar 🤣🤣.

Ik vermoed dat ze geen slaapplaats meer hadden en dat hij moest uitwijken. Benieuwd of hij zich inderdaad meldt want ik wil wel graag weten hoe hij hier is teruggekomen!!! Zo'n taxirit kost tussen 60 en 90 euro en dan nog de vraag of hij nog plek gevonden heeft! Het liep hier ook alweer helemaal vol.

Ik ga nu proberen de foto's op te halen.

Toedeloe