Zondag 14 mei deel 2

14 mei 2023 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Nou, nou, nou  het was me het middagje wel! Omdat het zo regende hebben we de deur een half uur eerder open gemaakt. Van 13.30 uur tot 18.30 een bijna continue stroom van mensen ontvangen. Toch blijkt uit de cijfers dat we maar 372 mensen ontvangen hebben. Dus 43 minder dan gisteren terwijl het drukker leek. Maar erc waren geen groepen bij zoals gisteren het geval was.

Het volgende verhaal spande de kroon vandaag: bij Herman zit een meisje uit Japan. Geen woord Engels, op alles zei ze 'yes' of 'solly ?' Na héél veel geduld heeft hij haar weggestuurd: zoek een bed en kom terug. Dat snapte ze uiteindelijk. Komt ze op een gegeven moment terug. Ik hoor Herman zeggen: nu ga ik iets doen wat niet mag. Wil hij gaan bellen voor een bed met zijn eigen telefoon. Ik zeg: niet doen, daarvoor mag je haar eigen telefoon gebruiken! Zegt hij: dat gaat niet, kijk maar, ze schrijft van alles:  I have no power / my telephone is defect/ my telefone is dead. Hij laat dat laatste aan mij zien. Ik zie op het scherm dat de accu nog vol is én dat de vliegtuigmodus aan staat. Dus ik zeg dat de vliegtuigmodus uit moet en dan kan ze bellen. No, no, dat begreep ze wel!

Christie hoort dat en legt uit dat,  als de vliegtuigstand "aan" staat, men wel internet kan gebruiken maar niet kan bellen en zo geen kosten maakt. Aha, dat maakt alles duidelijk..op onze kosten dus laten bellen....dáár trappen we niet in! En 2 seconden later is de dame verdwenen!

Ach ja,  zo maak je weer wat mee.

Het is weer 22 uur en de cijfers van onze week zijn bekend. 1252 pelgrimspassen verkocht ad €2,00 en 2380 mensen verwelkomd.

Morgen zal het nog rustig zijn en komt maar weinig binnen. Misschien nog 20 erbij,  dus mooi rond getal van ca 2400.

We hebben hard gewerkt in een leuk team.

Nu ga ik alvast mijn koffer weer inpakken en dan slapies doen.  Doei doei

1. Tine:
    14 mei 2023
    Slaap lekker 😴 en goede reis terug 🙏
  2. Ria:
    15 mei 2023
    Vanuit Cuba je verhalen gelezen. Je hebt een roerige tijd gehad. Je zult in Heerlen tijd nodig hebben om dit alles te verwerken. Maar super gedaan! Groetjes uit Sancto Spiritus!
  3. Anna:
    Hallo Shirley,
    In al je verhalen voel ik jouw kracht, prachtig.
    Dit is volgens mij een pelgrimstocht op een ander niveau.
    Een mooie reis terug
    Anny
  4. Ellie Mulders:
    15 mei 2023
    Shirley, voor morgen een goede reis 🥰👍
  5. Anita Hoogerbrugge:
    15 mei 2023
    Prachtige reis gemaakt, goed werk en vele belevenissen die je thuis een mooie plek gaat geven. Mooie bagage Shirley!!
    Je bent een mooi mens!!
  6. Jacqueline:
    15 mei 2023
    Voor morgen een goede reis tot ziens